Ми переживаємо кризу, яка трапляється раз на покоління, а то й рідше. І якщо майже за рік з моменту оголошення глобальної пандемії, ми на побутовому рівні узвичаїлися з новою нормальністю, то для організацій – як всередині громадянського суспільства, так і для представників бізнесу – цей процес проходить більш повільно.
Нам пощастило стати свідками кардинальних світоглядних та ціннісних змін. Наприклад, носіння маски у США перетворилося із ритуалу особистої безпеки у політичне питання.
Я виділив кілька трендів, які визначатимуть розвиток громадського сектору та впливатимуть безпосередньо на комунікацію та залучення аудиторії.
Послідовність у баченні та цінностях
Суспільство стало більш уважним та прискіпливо оцінює, наскільки публічні заяви відповідають вчинкам.
Хто ви? За що та проти чого ви виступаєте? Чому для вас це важливо? На які компроміси ви та ваша організація нізащо не підете? Які якості ви найбільше цінуєте в людях та демонструєте у власній діяльності?
Відповіді на ці питання – ваша ДНК. Вони допоможуть зрозуміти, кого ви готові мати за союзника і з ким вести діалог. Не відступайтеся від раз сформульованих поглядів та цінностей. Вони – цеглинки, з якої зводиться довіра, репутація та ваш подальший вплив.
Комунікації, засновані на даних
За знеособленим словом «аудиторія» стоять живі люди зі своїми переживаннями, бажаннями, страхами та ідеями. Якщо не розуміти їх думки, мотиви та тригери, комунікація ніколи не матиме бажаного впливу та не призведе до зміни поведінки.
Досліджуйте думки, почуття та ставлення людей, з якими та для яких ви працюєте. Опирайтеся на дані соціологічних досліджень. Відстежуйте аналітику власних ресурсів. Шукайте закономірності в цифрах та будуйте на них ваші рішення.
Зворотній зв’язок
Наскільки ви впевнені, що ваша аудиторія розуміє, чим ви займаєтеся, чого хочете досягнути або що було не так з постами на Facebook?
Спілкуйтеся з вашими стейкхолдерами, збирайте фідбек про свою діяльність та кампанії, які ви проводите, та аналізуйте цей досвід.
Регулярно запитуйте думку аудиторії та коригуйте стратегію. Зосередьтеся на значущих речах, які впливатимуть на успіх вашої діяльності.
Від інформування до навчання
Прорватися крізь інформаційний шум стає все складніше навіть для гравців, які мають значні ресурси. Уміння ділитися знаннями та досвідом – те, що може вибудувати довіру та дати користь аудиторії.
Умієте проводити глибинні інтерв’ю або візуалізувати дані – проведіть майстерклас та навчіть цього вашу аудиторію.
Розповідайте історії успіху, показуйте, як зміни, яких ви домоглися, вплинули на життя вашої аудиторії – хай це навіть будуть мешканці вашого двору чи вулиці. Це будує довіру та впевненість, що досягти змін – цілком можливо.
Використовуйте нові можливості та інструменти
Цього року SHKALA відбуватиметься у змішаному форматі. Це не завадило віддалено зібрати дві тисячі учасників і топ-спікерів.
Онлайн дає можливість випробувати багато нестандартних форматів та залучити свою аудиторію в новий спосіб.
Це ж стосується і роботи команд. Опановуйте онлайн-інструменти та координуйтеся не гірше, ніж ви б знаходилися в одному офісі.
Комунікація з аудиторією для подальшої взаємодії
З настанням карантину можна було спостерігати, як комфортно почувалися бренди та організації, які уже давно мали спільноти у соцмережах, та як важко було «притиратися» до нових умов командам, які звикли працювати «у полі».
Якщо ви досі цього не зробили, то час розбудовувати свою онлайн-домівку. Комунікуйте під час карантину, щоб аудиторія прийшла до вас, коли він закінчиться. Багато хто переживає digital-самотність. Ці люди шукатимуть компанії та однодумців після карантину.
Онлайн-активізм, фінансова самостійність та підтримка бізнесу
Криза показала, наскільки важливим для організацій є уміння пристосовуватися до неочікуваних обставин та вміти шукати ресурси для своєї діяльності.
Запускайте краудфандинг, проводьте івенти та кампанії зі збору коштів. Демонструйте аудиторії, що зміни творити легше, отримуючи їх можете творити зміни, але без їх внеску це буде робити врази складніше.
Шукайте партнерів серед бізнесу. Багато компаній, які мають програми корпоративної соціальної відповідальності, долучаються до вашої ініціативи. Наші партнери зі Всеукраїнської асоціації музичних подій успішно кооперуються з бізнесом, щоб проводити власні онлайн-заходи та збирають на них десятки тисяч учасників.