PR-менеджер – високооплачувана та затребувана професія, без якої неможлива робота сучасних компаній. У чому полягає робота піарника? Гід Онлайн розповідає, що він повинен вміти PR-менеджер та де на нього можна вивчитися.
Що робить PR-менеджер?
Фото: unsplash.com
PR-менеджер – це спеціаліст, головна задача якого полягає у налагодженні зовнішніх комунікацій компанії, бренду чи продукту. PR-менеджер повинен регулярно спілкуватися з представниками засобів масової інформації, стежити за відгуками клієнтів про компанію, а також представляти компанію у соціальних мережах.
На PR-менеджера покладається вирішення наступних задач:
аналітика бренду, продукту чи компанії – наскільки вони популярні, яке їхнє сприйняття цільовою аудиторію;
розробка PR-стратегії – постановка головних цілей компанії, пошук шляхів та інструментів для просування компанії на ринку, створення ідей для різноманітних заходів;
формування позитивної репутації – демонстрація успішних кейсів, участь у благодійних чи соціальних заходах та ініціативах, виділення компанії чи бренду серед конкурентів;
співпраця з блогерами, представниками ЗМІ та лідерами думок – розсилання релізів, кейсів та новин, відстеження публікацій;
адміністрування інтернет-сайту та груп компанії в соцмережах;
підготовка офіційних повідомлень, релізів та прес-конференцій у зв’язку з екстреними чи поточними подіями, які безпосередньо стосуються компанію чи бренда;
затвердження слоганів, тематики та основного посилу для рекламних кампаній.
PR-менеджер також має заповнювати звіти після аналізу проведених заходів, а також давати свої прогнози стосовно успішності продукта, компанії чи бренду на ринку.
Що повинен вміти PR-менеджер?
Фото: envato.com
Для того щоб працювати PR-менеджером, потрібно мати такі навички:
Стресостійкість. Робота PR-менеджера пов’язана з організацією масштабних заходів та координацією роботи багатьох виконавців. При цьому не можна порушувати встановлені дедлайни.
Мобільність. PR-менеджер постійно знаходиться в русі. При цьому він повинен завжди бути на зв'язку.
Вміння глибоко аналізувати продукти та тенденції на ринку. Спеціаліст має бути добре ознайомлений з історією компанії та технологію виробництва. Також від нього потребується ретельне відстеження новин та останніх трендів.
Ерудиція. Вітається начитаність та обізнаність у різних сферах, оскільки піарнику часто доводиться висловлюватися від імені компанії та представляти її на різних заходах.
Бездоганна грамотність. PR-менеджер повинен вміти точно, лаконічно та без помилок формулювати свої думки.
Здатність швидко реагувати. Стрімкий та непередбачуваний розвиток подій навколо компанії, товару чи бренду потребує такої ж блискавичної реакції від піарника.
Окрім цього, PR-менеджер має бути комунікабельним, адже йому доводиться спілкуватися з великою кількістю людей та підтримувати позитивну репутацію компанії та її продукції.
Скільки заробляє PR-менеджер?
Середня заробітна плата PR-менеджера по Україні сягає 20 тис. грн. Звісно, розмір зарплати залежить від кваліфікації та навичок спеціаліста, а також регіону, де він працює.
Так, найвища заробітна плата у піарників крупних компаній, що знаходяться у Києві та інших великих містах. Вона може сягати 40 тис. грн. Зарплата PR-менеджерів по регіонам починається від 10 тис. грн.
Де навчатися на PR-менеджера?
Щоб освоїти професію PR-менеджера, можна піти вчитися в один з українських вищих закладів на кафедру піару, маркетингу, журналістики чи соціології. Можна пройти й спеціальні курси, більшість з яких доступні в онлайн-режимі.
Також PR-менеджером можна стати, почавши з асистента у відділі зі зв'язків з громадськістю або в PR-компанії. Такий шлях буде більш довгим, але при цьому можна отримати безцінний досвід.
У чому плюси та мінуси роботи піарником?
Фото: envato.com
Плюси роботи PR-менеджером:
висока заробітна плата для спеціалістів, що вже мають певний досвід;
можливість використати отримані навички у різноманітних галузях – маркетингу, продуктовій аналітиці, журналістиці, проект-менеджменті, тощо;
кар’єрне зростання – у перспективі можна дослужитися до директора PR-компанії, або навіть відкрити власне агентство;
відсутність складнощів з працевлаштуванням – від претендента на посаду PR-менеджера не вимагається якихось специфічних навичок, достатньо мати гуманітарну освіту;
можливість відвідування прес-релізів та інших заходів, організованих компанією.
Мінуси роботи PR-менеджером:
постійний контакт з людьми, який з часом починає втомлювати;
високий рівень конкуренції (особливо це стосується великих компаній);
складність у формуванні позитивного іміджу маловідомих брендів та компаній;
великий обсяг різнопланових задач на початку кар'єри – піарник бере на себе функції копірайтера, маркетолога, контент-менеджера та SMM-фахівця.
Наскільки затребувані PR-менеджери?
На сьогоднішній день професія PR-менеджера вважається дуже затребуваною на ринку праці. Багато фірм та підприємств потребують кваліфікованих спеціалістів у цій галузі, оскільки вона швидко розвивається.
Спеціалісти, що створюють імідж, потрібні практично у кожній великій компанії чи організації. Вони можуть працювати у агентствах, які спеціалізуються на піарі бізнесу, продукції, брендів чи медійних осіб.