Професія копірайтера овіяна багатьма легендами. Адже, кожен може створювати тексти та отримувати за них чималі гонорари, правда? Але річ у тому, що недостатньо вміти копіювати та переписувати тексти. Для того, щоб розвіяти низку міфів Гід Онлайн розповідає хто такий копірайтер та як ним стати.
Копірайтер — це людина, яка створює рекламні тексти для соціальних мереж, товарів чи оглядові матеріали на різноманітну тематику.
Задача копірайтера полягає у створенні текстів, що напряму пов'язані з рекламою. Якщо копірайтер пише в інформаційному стилі, то його робота в будь-якому разі пов'язана з продажем товарів, послуг чи PR.
Поширеним міфом є думка нібито копірайтери не створюють, а переписують вже наявні тексти. Таке враження склалося, бо початок слова «copy» трактують, як «копіювати». Однак, достеменне тлумачення слова означає створення текстів.
Важливо розрізняти копірайтинг від журналістики та літературної творчості. Оскільки, лише він передбачає створення позитивного враження від бренду чи продукту.
Що повинен вміти копірайтер?
Фото: envato.com
Для роботи копірайтером не потрібна вища освіта за спеціальністю. Достатньо буде деяких навичок та досвіду. Якщо ви хочете навчитися чогось від фахівців, достатньо буде пройти курси.
Для того, щоб стати копірайтером потрібно:
Грамотно володіти мовою — ключова навичка копірайтера. Без цього жоден рекламний текст не працюватиме належним чином. Перевагою на ринку стане володіння кількома мовами.
Писати лаконічні тексти. Копірайтинг — це стисло без води. Варто відійти від тенденції шкільного твору.
Мислити широко. Копірайтер має бути універсальним та гнучким спеціалістом. Тому що доведеться писати на різноманітні теми.
Швидко шукати та обробляти інформацію. Знати усе неможливо, тому потрібно користуватися додатковими джерелами, де можна знайти експертну думку.
Розумітися на людях. Працювати у сфері реклами, означає знати потреби, бажання та думки клієнтів, читачів чи дописувачів.
Бути креативним. Перш за все це творчість. Для того аби бути конкурентоспроможним потрібно вносити свіжі думки та ідеї проєктів.
Які є види копірайтингу
Фото: envato.com
Рекламіст
SEO-копірайтер
UX-копірайтер
PR-копірайтер
SMM-копірайтер
Сценарист
Рекламіст
Такий спеціаліст залучений у різноманітні проєкти. Його робота полягає у створенні слоганів, розсилок, лендингів, буклетів, банерів та інших рекламних інструментів.
SEO-копірайтер
Ці спеціалісти працюють з інформаційними текстами. Пишуть експертні матеріали для сайтів компаній та брендів. Основною задачею є оптимізація тексту під пошукову систему для збільшення переглядів.
UX-копірайтер
Відносна нова професія для нашої країни. UX-копірайтер працює разом з дизайнерами над створенням інтерфейсів. Він відповідає за текстове оформлення усіх інфографіків, дописів чи будь-яких інших візуальних оформлень тексту.
PR-копірайтер
Окремо професія PR-копірайтера рідше можна зустріти в Україні. Зазвичай його робота входить в обов'язки PR-менеджера. Наприклад, написання релізів, публічних промов. В нашій країні подібну посаду можна хіба що зустріти у великих компаніях.
SMM-копірайтер
Цей спеціаліст працює з соціальними мережами, пише тексти для дописів. Робота в декому сенсі схожа на роботу рекламіста, проте зі своїми особливостями. Для Instagram, Facebook, Twitter, Telegram характерна специфічна побудова та оформлення тексту.
Сценарист
Завдяки рекламним відеороликам у копірайтерів з'явилась можливість спробувати себе й в сценарному мистецтві. Адже, для вдалого відео недостатньо яскравої картинки, потрібен переконливий текст.
Як стати копірайтером - покрокова інструкція для початківців
Скільки заробляє копірайтер?
Зарплата копірайтера залежить від кількості написаних текстів чи символів. Існують варіанти фіксованої плати та договірної суми за 1000 символів.
Середня заробітна плата копірайтера в Україні становить 13 500 грн. Найбільше копірайтери отримують у столиці.
Київ — 16000 грн
Дніпро — 13000 грн
Запоріжжя — 10000 грн
Львів — 12500 грн
Одеса — 12000 грн
Харків — 11000 грн
Вінниця — 11000 грн
Переваги та недоліки копірайтингу
Переваги професії:
Віддалена робота
Самостійний вибір тем для матеріалів
Кар’єрне зростання
Необов’язкова вища освіта
Недоліки професії:
Відсутність стабільного заробітку
Малорухливість роботи