Приємна новина для всіх українців - з 1 травня на території України запрацює послуга MNP - перенесення мобільного номера до іншого оператора. Це означає, що кожен з вас зможе поміняти мобільного оператора і зберегти номер телефону, до якого прив'язані ваші банківські карти і акаунти в соціальних мережах, активовані доступи до улюблених сайтів і мобільних додатків.
На сайті НКРЗІ (Національна комісія державного регулювання зв'язку) зазначено, що запуск нової телекомунікаційної послуги значно поліпшить якість надаваних послуг зв'язку, створивши оптимальні умови для розвитку конкурентного середовища.
Що таке MNP?
Перш ніж перейти до інструкції, як змінити мобільного оператора і зберегти абонентський номер телефону, давайте розберемося, що ж таке MNP? Mobile Number Portability перекладається як переносимість (портація) мобільного номера. Полягає послуга в наступному: абонент може перейти від одного оператора до іншого, при цьому не турбуючись, що його номер зміниться, а всі збережені контакти друзів і близьких, доступи до онлайн-сервісів і банківських систем зникнуть.
У багатьох розвинених країнах послуга надається з 2000-х років, в Україні ж закон про її впровадження був прийнятий в 2010 році, проте старт постійно відкладався у зв'язку з виникаючими труднощами (взаємодія з операторами, необхідність тестування нового ПЗ та ін.).
Суть роботи Mobile Number Portability
Збереження абонентського номера при зміні оператора буде відбуватися завдяки роботі ЦБД, що містить інформацію про всі мобільні номери. Таким чином, перенесення номера з однієї мережі в іншу буде здійснюватися повністю (в тому числі зі збереженням коду мережі). Використовувати послугу зможуть усі абоненти, за винятком анонімних: для перенесення номера необхідно надати оператору, крім сім-карти, документ, що підтверджує особу. Детальніше про те, як перейти на обслуговування до іншого оператора, зберігши свій звичний номер, читайте в покрокової інструкції.
Як поміняти мобільного оператора і зберегти номер телефону: покрокова інструкція
Якщо ви збираєтеся використовувати передплачену форму обслуговування:
Зареєструйтеся у свого поточного оператора (якщо номер на вас не зареєстрований);
Подайте заяву на портацію із зазначенням паспортних даних, бажаної дати перенесення абонентського номера та тарифного плану в мережі оператора-одержувача;
Отримайте сім-карту в магазині оператора.
Щоб перенести номер на контракт:
Перевірте абонентський номер у поточного оператора;
Подайте заяву;
Отримайте нову сім-карту;
Підпишіть Договір (для фізичних і юридичних осіб його форма відрізняється);
Внесіть аванс.
Фото: ain.ua
Важливі нюанси:
Зареєструвати номер легко - просто зателефонуйте оператору або відвідайте його фірмовий магазин;
Подавати заяву, щоб поміняти мобільного оператора і зберегти номер телефону, згідно з офіційною покрокової інструкцією, можна на сайті мобільного оператора (в цьому випадку заява завіряється електронно-цифровим підписом, який є у всіх клієнтів «ПриватБанку») або в його магазині;
Отримання сім-карти можливо лише в разі надання згоди на портацію вашого номера оператором і системою *
* Причин відмови поточного оператора може бути кілька: якщо номер зареєстрований на іншу особу (або не зареєстрований взагалі); якщо заява була заповнена не в повному обсязі або в неї були вказані недостовірні дані, якщо наявні шахрайські або інші заборонені маніпуляції з номера, передбачені законодавством. Система «відмовляє» у випадках, якщо абонент змінив оператора менш, ніж 30 днів тому, а також якщо подав заяву на портацію відразу по декільком операторам.
Щоб змінити мобільного оператора зі збереженням номера телефону, достатньо надати будь-який з документів, що засвідчують особу, наприклад, паспорт громадянина України, закордонний паспорт, службовий або дипломатичний паспорт України, довідку на тимчасове або постійне проживання, картку мігранта або посвідчення біженця. Також підійдуть водійські права і ІПН. З повним переліком документів та іншими нюансами портації номера ви можете ознайомитися на сайті оператора (там же ви знайдете форми заяв для юридичних і фізичних осіб).
Згідно з даними «Vodafone Україна», номер можна перенести в будь-який день, крім вихідних та свят. Весь процес триває близько 3-х днів. Перейти можна на будь-який актуальний тарифний план (вибирається під час оформлення заяви). Якщо тариф не був обраний, абонента переводять автоматично на один з доступних тарифів. Оператори «Vodafone» і «Київстар» повідомляють, що послуга абсолютна безкоштовна.
Увага! Гроші, що залишилися на вашому старому рахунку, НЕ будуть автоматично перенесені на новий. Щоб вирішити проблему, вам необхідно звернутися до старого оператора: написати відповідну заяву, вказавши дані банківського рахунку.
Якщо ви хочете змінити мобільного оператора і зберегти номер телефону, виконайте всі дії з покрокової інструкції MNP. У разі виникнення проблем - телефонуйте у центр обслуговування абонентів.
З запуском MNP починається новий період розвитку мережі мобільного зв'язку. Так, з 1 травня ваш номер буде вважатися тільки вашим і перестане належати оператору. Включення цієї послуги має стати важливим кроком на шляху України до виконання угоди з ЄС.