Харків — чимале місто на мапі України, це перша столиця нашої країни. У Харкові є швидкий міський транспорт — це харківський метрополітен. У місті, де кожного ранку величезна кількість людей спішить на роботу та інші справи, мав з'явитися швидкий транспорт для усунення проблем у забезпеченні пасажирських перевезень. Починаючи з 50-тих років Харків став активно розвиватися — почали з'являтися нові житлові райони та виробничі зони. Чисельність населення у місті невпинно зростала. Саме на цьому етапі, міська рада почала задумуватися про будівництво метро.
Коротка історія будівництва — метро Харків
Рішення про будівництво Харківського метрополітену було прийнято у 1968 році, водночас було закладено перший ствол, неподалік Південного вокзалу.
Про створення метрополітену:
23 серпня 1968 року були розпочаті гірничо-будівельні роботи на станції “Майдан Конституції “;
лютий 1969 рік — розпочато будівництво тунелю між станціями “Майдан Конституції” та “Проспект Гагаріна”;
серпень 69-го — початок будівництва станції “Центральний ринок”;
квітень 1970-го — значна подія у будівництві метро, перша збійка (лівий перегінний тунель зістиковано із тунелем станції “Майдан Конституції”);
23 серпня 1975 року — день відкриття Харківського метрополітену.
У Харкові діють три лінії метро, їхня довжина, яка активно експлуатується становить тридцять вісім кілометрів.
Основні лінії метро Харків
Холодногірсько-заводська лінія метро налічує дванадцять станцій – Холодна гора, Південний вокзал, Центральний ринок, Майдан Конституції, Проспект Гагаріна, Спортивна, Завод ім. Малишева, Палац спорту, Армійська, ім. Масельського, Тракторний завод, Індустріальна;
Олексіївська лінія, що має дев'ять станцій — Перемога, Олексіївська, 23 серпня, Ботанічний сад, Наукова, Держпром, Архітектора Бекетова, Захисників України, Метробудівників;
Салтівська лінія та вісім станцій — Героїв праці, Студентська, Академіка Павлова, Академіка Барабашова, Київська, Пушкінська, Університет, Історичний музей;
Карта Харківського метрополітену доступна всім пасажирам, її можна знайти у вагонах метро чи на інших доступних ресурсах (інтернет, паперова версія). Станції метро Харків будувалися поступово, враховуючи пасажирозанавантаження та актуальність, того чи іншого напрямку.
Послуги для пасажирів та схема харківського метро
Графік роботи метро у Харкові – початок руху поїздів о 5:30 годині ранку, на деяких станціях о 6:00, 6:06 (23 серпня, Ботанічний сад, Захисників України, Метробудівників, Наукова, Спортивна). Закінчує працювати Харківське метро о 00:00 годині.
Час роботи метро було змінено після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Відтак тепер метрополітен працює з 5:30 до 21:30, а також станції можуть використовуватися, як укриття цілодобово.
Декілька цікавих фактів про харківську “підземку”:
Найглибша станція метро - “Пушкінська”, її глибина становить близько тридцяти п'яти метрів;
У перший день роботи, було перевезено чотириста тринадцять тисяч пасажирів;
Найкоротший перегін має протяжність сімсот сімдесят один метр — “Архітектора Бекетова”-”Держпром”;
Харківське метро збудоване за схемою “класичного трикутника”, що дає змогу робити лише одну пересадку;
Найдовший перегін — “Київська”-”Академіка Барабашова”, що становить 2407 метрів;
Середня швидкість харківського метрополітену становить близько тридцяти п'яти кілометрів за годину;
Метро будували не лише професійні робітники, а також студенти харківських вишів;
Карта метро Харків постійно розширювалася, зараз тридцять станцій, що перевозили мільйони пасажирів за довгий час існування, стали місцем захисту від російських авіаударів та бомб.