Чому вебаналітика - наставник успішного бізнесу?
Категорія
Прес-релізи
Дата публікації

Чому вебаналітика - наставник успішного бізнесу?

На правах реклами

Чому вебаналітика - наставник успішного бізнесу?

Сьогодні кожен бізнес потребує вебсайту для презентації та продажу, але для його ефективності важлива регулярна аналітика. Вебаналітика — це «третє око» бізнесу, яке бачить дії користувачів на сайті: кліки, перегляди сторінок і навіть те, наскільки глибоко сторінки були проскролені. Це робить вебаналітику безцінною для будь-якої компанії.

Іншими словами, вебаналітика збирає інформацію про поведінку відвідувачів вебсайту.

Але збір даних — це лише початок. Головне завдання – зробити висновки та надати конкретні рекомендації щодо покращення роботи вебсайту на основі зібраної інформації.

  • Що робить вебаналітик?

  • Які дані збирає вебаналітик?

  • Із чого почати кар’єру вебаналітика?

  • Висновок

Що робить вебаналітик?

Вебаналітик — це експерт, який не лише аналізує сайт, але й виявляє слабкі та сильні сторони, щоб на основі отриманих даних дати рекомендації щодо покращень. Основні етапи його роботи включають:

Збір даних

За допомогою інструментів, як-от Google Analytics 4, можна відслідковувати будь-які взаємодії на сайті — кліки, реєстрації, скролінг тощо. Google Analytics 4 (GA4) – класичний інструмент, який дозволяє оцінити трафік та поведінку користувачів на сайті. Це базовий інструмент, з яким має працювати кожен вебаналітик.

Курс Google Analytics 4 допоможе опанувати GA4 для налаштування та повноцінної роботи з інструментом.

Аналіз

Це дуже кропітлива робота, оскільки треба виявити сильні та слабкі сторони на основі різних показників. Хоча і є певні стандартні метрики для аналізу, типу показника взаємодії, коефіцієнта конверсії чи повернення користувачів на сайт, вебаналітик також враховує й особливості бізнесу, наприклад, для інтернет-магазину та блогу буде різна аналітика.

GA4 містить багато готових звітів та дозволяє створювати кастомні, що підходить як новачкам, так і професіоналам.

Зберігання даних (об’єднання з різних систем)

Якщо замовник - велика компанія, або є потреба часто передавати дані, наприклад, для реклами в інших системах, то потрібно все правильно та якісно організовувати. Щоб управляти даними аналітики використовують спеціальні сховища, де все можна розкласти по поличках та “взяти” в потрібний момент.

BigQuery - доволі популярне рішення від Google; але є й інші хмарні сховища, як-от Azure Synapse Analytics від Microsoft.

Візуалізація

Після аналізу дані необхідно подати у зрозумілій формі (графіки, діаграми). Популярні інструменти для цього — Looker Studio, Power BI та Tableau.

На які дані “полює” вебаналітик?

Щоб це зрозуміти, розподілимо дані на групи:

Джерела трафіку

Знання про джерела відвідувачів — пошукові системи, соціальні мережі, рекламу — є ключовим для успішного розвитку бізнесу. Вебаналітика дозволяє оцінити ефективність рекламних кампаній та оптимізувати маркетингові витрати, зосереджуючись на цільовій аудиторії.

Конверсії

Конверсія — це цільова дія користувача, як-от покупка чи реєстрація. Вебаналітик вивчає, що сприяє конверсіям і які фактори можуть заважати їм, наприклад, відсутність певного способу оплати.

Поведінка та портрет користувачів

Важливий предмет дослідження - поведінка користувачів на сайті, тобто дії, які вони роблять (час перебування на сторінці, скролінг, кліки на кнопки тощо). Основна мета - зрозуміти, як і чому користувач робить певні дії та надати рекомендації бізнесу.

Водночас вебаналітика збирає інформацію про характеристики клієнтів: вік, інтереси, пристрої, з яких вони заходять тощо.

Із чого почати кар’єру вебаналітика?

Важливо: Якщо вас цікавить ця сфера, варто оцінити свою посидючість і уважність, адже робота з даними вимагає точності.

Очевидно, є два шляхи навчання: безкоштовні або платні ресурси.

Безкоштовні ресурси

На YouTube-каналі Analytics Tips є відеоуроки, що допоможуть зрозуміти налаштування GA4 та інших важливих інструментів. Крім того Google Analytics Academy пропонує власні курси. Блоги Analytics Tips та PROANALYTICS.ACADEMY теж мають багато статей з вебаналітики.

Платні ресурси

Якщо ви хочете поглибити знання, зокрема практичні навички, то найкраще рішення - піти на платний курс. Ви навчитеся на практиці використовувати знання та випрацювати загальну схему роботи з розумінням всіх аспектів.

Висновок

Вебаналітика — це аналітика поведінки користувачів на сайті, що допомагає бізнесу визначити стратегії розвитку, звернути увагу на проблемні сторони вебсайту та зрозуміти, які дії приваблюють користувачів. Вебаналітик є цінним фахівцем для будь-якої компанії, що працює з вебсайтом.

Успіхів на шляху до кар’єри у вебаналітиці!

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?