Чорна п’ятниця в Україні та за кордоном: які основні відмінності
Категорія
Прес-релізи
Дата публікації

Чорна п’ятниця в Україні та за кордоном: які основні відмінності

На правах реклами

Джерело:  online.ua
Чорна п’ятниця в Україні та за кордоном: які основні відмінності

Чорна п’ятниця — це унікальний період у році, коли більшість магазинів у світі оголошують знижки до 90 % на свій асортимент. У цей день (або кілька днів) можна вигідно придбати книги, техніку, одяг, аксесуари, косметику і парфумерію,

наприклад, за посиланням https://eva.ua/ua/blackfriday/. Також розпродажі влаштовують продуктові та навіть меблеві магазини. Це чудова можливість знайти подарунки для рідних і близьких на новорічні свята, а ще — дешевше придбати те, що так давно планував. Проте існують певні відмінності між українською і закордонною (зокрема європейською та американською) Чорною п’ятницею. Розглянемо їх детальніше.

Історичні передумови

У США Чорну пʼятницю почали проводити приблизно у 80-х роках минулого століття. Через кілька років ця традиція набула поширення в Європі. В Україні ж такий розпродаж почали масово впроваджувати близько 10 років тому. Це і є основною причиною відмінностей. За понад 40 років Black Friday в США стала культовою подією, яку чекають весь рік. Для українців це поки менш очікувана дата, у якій беруть участь переважна меншість населення.

Особливості проведення

  • Нічний шопінг. За традицією в іноземних країнах Чорний розпродаж розпочинається опівночі з четверга на п’ятницю. Саме звечора люди готуються і вирушають на шопінг. Найактивніша фаза покупок там припадає саме на нічний час. До ранку більшість полиць магазинів вже пусті. В Україні з цим простіше: вночі ніхто не біжить до магазинів, можливо, починають онлайн-шопінг, але не масово.

  • Створення черг. В Америці Чорна п’ятниця — це величезні натовпи людей чи не до кожного магазину у кожному містечку. Це зумовлено шаленими знижками та обмеженістю у часі. Українці ж менш масово беруть участь у розпродажах. Черги тут можна побачити тільки у ТРЦ великих міст.

  • Битви за товари. Дуже поширеним явищем за кордоном є бійки за речі, за місце у черзі тощо. На щастя, у нас такого немає.

  • Тривалість знижок. Вищезгадані факти можуть бути зумовлені тривалістю розпродажу: за кордоном це переважно 1 день (рідко — до 3 днів), а в Україні Чорна п’ятниця може тривати й тиждень.

Різниця у знижках

Ще одна відмінність між Чорною пʼятницею у світі та Україні — це знижки. Якщо в Європі та Америці продавцям важливо продати якомога більше товару, то українські продавці прагнуть збільшити прибуток. Тому за кордоном це переважно великі сейли (70−90 %) без попереднього підвищення цін, а наші покупці часто помічають «штучні» розпродажі або мінімальні відсотки без особливої для них вигоди. Це є однією з причин меншої популярності BF у нашій країні порівняно зі США.

Масштаби

За кордоном, особливо в Америці, розпродаж у Чорну пʼятницю влаштовують понад 90 % магазинів. В Україні ж поки ця традиція вважається молодою, тому далеко не всі організовують знижки. Переважно це роблять великі магазини, ритейлери, маркетплейси або українські бренди.

Також значно відрізняються масштаби щодо людської залученості: у 2017 році в Чорній пʼятниці взяли участь приблизно 18,5 % українців, але через 2 роки ця цифра склала вже 30 %. За останні 2 роки тенденція значно зменшилася. За кордоном у Чорну пʼятницю покупки роблять понад 60 % населення.

Середньостатистичний українець у Black Friday витрачає близько 3000 грн, а європеєць та американець — понад 300 $ (більше 11 тис. грн).

Чорна пʼятниця — це вигідний час для покупок. Але щоб цей шопінг був вдалим і раціональним, почніть готуватися до нього завчасно: складіть список речей і магазинів, проведіть моніторинг цін, завчасно наповніть кошик усім необхідним. І не забувайте про культуру споживання — не обтяжуйте планету товарами, які вам не потрібні. Вдалої Чорної пʼятниці!

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?